torsdag 19 november 2009

Kuddfodral






Faktum är att dessa typiska inredningsdetaljer är det mest konstnärliga jag gjort på länge, i den bemärkelsen att det är bearbetade tankar. Reaktioner på min högst personliga livssituation. Ord av förtröstan, gamla invanda psalmtexter tryckt på gamla ärvda lakan. Det är inte bara gamla psalmer, det är också sånger som flitigt används som vaggvisor här hemma i Källeriet.

På det sätt jag beskrivit dem nu är de högst privata, men de är ju snygga också, tycker jag då, så förhoppningsvis kommer det finnas några stycken till försäljning på julmarknaden också. På tal om den så noterade jag att det inte var så lätt att läsa vägbeskrivningen på bilden så :

Hitta hit: På Gamla Arbogavägen, mellan Rinkaby och Glanshammar, ta av mot Kolja. Kör under E20. Första gården på vänster sida. Info: 073-402 12 85.

Inga kommentarer: